Hur ett av Folkes rollspelsäventyr går till

Jag funderade på rollspel och kom på att alla mina äventyr följer samma mall. De som vill bli lika bra spelledare som jag kan med fördel använda sig av den för att väcka häpnad och beundran hos sina spelare.
 
1. Rollpersonerna får ett uppdrag från en moraliskt tvivelaktig person. De ska ta sig från punkt A till punkt B och döda någon (hädanefter kallad Målet) vid punkt B.
 
2. På väg mellan punkt A och punkt B anfalls rollpersonerna av (slå 1T6):
  1. Vargar
  2. Zombies
  3. Kriminella
  4. Orcher
  5. Demoner
  6. Den uppretade lokalbefolkningen
Anledningen till detta är att Folke antagligen använder sig av ett helt nytt rollspel, och vill ge sig själv och spelarna en chans att testa stridssystemet.
 
3. Rollpersonerna når punkt B och letar upp Målet.
 
4. ZOMG PLOT TWIST. Slå 1T6:
  1. Det visar sig att Målet är en av rollpersonerna.
  2. Målet har redan dött.
  3. Det är fler än rollpersonerna som är ute efter Målet. Våldsamheter utbryter av oklar anledning.
  4. Rollpersonerna har alla hemliga personliga motivationer. Våldsamheter utbryter av oklar anledning.
  5. När rollpersonerna dödat Målet inser de att det var dumt. Våldsamheter utbryter av oklar anledning.
  6. Alla rollpersoner hamnar på Guantánamo. Folke känner sig otroligt smart.
5. Slut på äventyret.

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Jag började läsa och tänkte att, nej det brukar väl ingå mer saker, men ju mer jag läste desto mer tycker jag att det stämmer. Dock glömde du bort att lägga till ett mycket creepy leende samt att aldrig för en sekund låta spelarna veta om de håller på med nått vettigt eller inte.

2013-09-26 @ 14:12:25
URL: http://sigridsresor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0