Ädelfors - first impressions

Jag är på Ädelfors! Och det är awesome!

Jag är i en klass på femton nördar. Och lärarna är också nördar förstås. Hittills har vi haft tävling i att göra hattar (som en lära-känna-varandra-övning). Min grupps hatt kom på delad förstaplats, så jag vann en godispåse! Sen har vi gjort har brädspel (eftersom datorerna inte funkar än...)

Mindre bra är väl köket, spisen stänger av sig själv efter en halvtimme och skåpen och lådorna gapar tomma. Mamma var så snäll att hon köpte en komplett husgerådsutrustning åt mig. Alla i huset verkar diska efter sig i alla fall, det är bra.

Och jag har redan hittat en rollspelsgrupp! Vi ska köra en Dungeons and Dragons-kampanj, ett spel som jag har hört, hm, blandade åsikter om. Nåja, miljoner människor världen över älskar det, det kan inte vara så dåligt. Jag ska spela en mänsklig cleric (vad heter det på svenska? Klerk?) av dödsgudinnan Korpdrottningen. RÖSTA I KOMMENTARERNA FÖR ATT BESTÄMMA VILKET KÖN JAG SKA HA

Kommentarer
Postat av: siggy

var kvinna, om jag känner nördar rätt kommer du vara den enda och en dad kampanj kommer aldrig att lyckas utan en kvinna med i spel

2011-08-31 @ 17:12:13
URL: http://sigridsresor.blogg.se/
Postat av: Folke

Den dåliga nyheterna är att jag blev tvungen att välja kön innan jag läste din kommentar.



De goda nyheterna är att jag (eller snarare, en tärning) valde kvinna.



De överraskande nyheterna är att i en grupp på sju rollpersoner är fyra kvinnor. Vi har tre män som spelar män, två män som spelar kvinnor och två kvinnor som spelar kvinnor.



De riktigt dåliga nyheterna är att kampanjen hittills har varit som ett sämre dataspel. Session 1: Gå in i tornet, hacka alla goblins på första våningen. Session 2: Hacka alla goblins på andra våningen. Session 3: Hacka alla goblins på tredje våningen. Hitta coola vapen som goblinsarna av någon anledning inte använde mot oss. Få XP. Levla upp. Några andra spelare uttryckte sitt missnöje med detta, och spelledaren lovade att det skulle hända andra saker senare i kampanjen. Vi får väl se.



Men min karaktär är i alla fall extremt cool. Coraxia Tortem, 48, prästinna av Korpdrottningen. Gift med Mathis Tortem, 44, florist. Har tre barn. Jag har fortfarande inte haft tillfälle att nämna min karaktärs familj för de andra (det är inget man diskuterar medan man hackar goblins) men nu ska vi in till stan och få vår belöning för de hackade goblinsarna, så då måste jag ju träffa min familj, de är säkert oroliga.

2011-09-02 @ 21:17:27
URL: http://perfektfummel.blogg.se/
Postat av: siggy

En rollspelsperson med familj? Vad är det jag läser!

Det kommer nog att bli bättre med tiden, det är ju alltid lite jobbigt när folk med olika rollspelsbakgrund ska spela tillsammans.



Jag har nyligen hemkommit från steampunk-lajv, vi får talas vid om det nästa gång vi ses, men jag kan bara säga att jag har förälskat mig i en kvinna och du måste komma på tvåan!

2011-09-04 @ 18:54:39
URL: http://sigridsresor.blogg.se/
Postat av: Folke

Visst, jag kommer...



Och rollspelet ryckte upp sig ganska ordentligt med de senaste sessionerna, nu ska vi lösa en serie mystiska inbrott och får fraternisera med överklassen. Det ska nog bli bra det här.

2011-09-05 @ 23:28:57
URL: http://perfektfummel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0