Dungeon Maker

Efter att ha drömt världens coolaste dröm, om världens coolaste dungeon, så var jag tvungen att återskapa denna dungeon som ett rollspelsäventyr. Jag orkade inte sitta och mäta pixlar i Paint så jag sökte och fann ett program vid namn Dungeon Maker. Det var precis lagom komplicerat, jag kan rekommendera det till andra SLs som behöver rita en dungeon. Se upp för ett par buggar: om man skiftar kartan så stannar alla doodads kvar på sina ursprungliga platser, och om man ändrar storlek på kartan så försvinner alla doodads. Det bästa sättet att undvika det här är att sätta ut doodads allra sist.

Jag klarade dungeonen som jag drömde om, ska bli intressant att se om andra kan göra det...

Kommentarer
Postat av: siggy

Jag laddade ner programmet, men sen ville den itne hitta nått att öppna det med, hur gör man?

2011-06-15 @ 22:14:58
URL: http://sigridsresor.blogg.se/
Postat av: Folke

Dungeon Maker kräver Windows är jag rädd.

2011-06-27 @ 19:59:03
URL: http://perfektfummel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0